19.3.20 – לימוד 4

לצפייה בוידאו של השיעור לחצו כאן.

עיקרי הלימוד:

וורס הגורל / ר. שטיינר

הַכְּמִיהוֹת שֶׁל הַנֶּפֶשׁ הֵן כְּמוֹ זְרָעִים,

שֶׁמִּתּוֹכָם צוֹמְחִים מַעֲשִׂים שֶׁל רָצוֹן

וּפֵרוֹת הַחַיִּים מַבְשִׁילִים.

אֲנִי יְכוֹלָה לָחוּשׁ אֶת גּוֹרָלִי וְגוֹרָלִי מוֹצֵא אוֹתִי.

אֲנִי יְכוֹלָה לָחוּשׁ אֶת כּוֹכָבִי וְכוֹכָבִי מוֹצֵא אוֹתִי.

אֲנִי יְכוֹלָה לָחוּשׁ אֶת יְעָדַי וִיעָדַי מְגַלִּים אוֹתִי.

הַיְּקוּם וְנִשְׁמָתִי הִנָּם אַחְדוּת אַחַת אַדִּירָה.

הַחַיִּים צוֹמְחִים בְּהִירִים יוֹתֵר מִסְּבִיבִי

הַחַיִּים נַעֲשִׂים מְאַתְגְּרִים יוֹתֵר עֲבוּרִי

הַחַיִּים יֵעָשׂוּ שׁוֹפְעִים יוֹתֵר בְּתוֹכִי.

אנחנו קהילה של אינדיווידואלים חופשיים – זוהי קהילת העתיד. לא קהילה של 'עדר', קהילה שהמפגש ביןהאנשים הוא מפגש מפרה, שאינו כופה דעות אלא מאפשר לנו להתפתח.

המחשבות המנחות בהן עסק הלימוד:

קרמה, טוב ורוע

  1. בשליש האחרון של המחשבות המנחות הצבענו על טבע-הרצון האנושי. רק אם נבין זאת ניכנס לספרה בה פועל הגורל או הקרמה. כל עוד אנו תופסים רק את מערכת החוקים השלטת ביחסי הדברים בטבע ובעובדותיו, אנו רחוקים מהבנת החוקים הפועלים בגורל.

מערכת החוקים השולטת בטבע היא לא מערכת החוקים השולטת בגורל האדם.

  1. באופן הזה, אם תופסים את חוקי הגורל, בו זמנית מתגלה שהגורל אינו יכול להיווצר במהלך יחיד של חיים פיזיים על פני האדמה. כל עוד שוכן האדם בגופו הפיזי, הוא יכול להבין את התוכן המוסרי של רצונו רק באופן בו הגוף הפיזי המסוים, בתוך העולם הפיזי, מאפשר. רק כאשר חולף האדם דרך שער המוות לתוך הספרה של הרוח, יכול טבע-הרוח של הרצון להגיע לביטויו המלא. הטוב והרע יגיעו להגשמה מלאה – הגשמה רוחנית – בתוצאתה המתאימה.

מהלכי הקרמה בדרך כלל לא נקבעים במהלך חיים אחד. חוקי הקרמה הם תמיד חוקי המוסר. כל פגם מוסרי מקבל את הקרמה שלו, ומופיע בגוף הפיזי בחיים הבאים. איזה פגמים גופניים יש לכם?

במחשבה 42 נאמר: במהלך חיים אחד אנחנו לא תופסים את כל אי-המוסריות שלנו.

אבל שטיינר מסתייג מדבריו, ואומר שיש אנשים שבמהלך החיים הנוכחי יכולים לעבור את התיקון הקרמתי. מטמורפוזה בחיים האלה דורשת משבר. לעתים משבר קיומי שאף יותר גרוע ממוות. אנחנו חיים אבל סובלים מאוד. מי שהולך במסלול רוחני תמיד יראה בדיעבד את ההתפתחות שלא הייתה מתאפשרת בלי המשבר. בתוך המשבר אנחנו לא מבינים, או שגם אם מבינים זה לא מעניין אותנו, אנו רק רוצים לצאת מהמשבר.

אין זמן. האנושות הולכת לקראת אפוקליפסות, וצריך להכשיר את 'הצבא של הטובים', כמו בסרט: 'שר הטבעות'. 'האורקים', צבא הרשע, מול צבא הטוב. חובה לראות – שר הטבעות, ההוביט, הארי פוטר – סרטים רוחניים חשובים.

הגזעים +כפי שהם מתקיימים לא יתקיימו בעתיד.  זה דבר השייך לעבר. בעתיד יהיו רק שני גזעים:

הגזע הטוב – יראו כמו בני אדם. הגזע הטוב יראה כמו בני אדם.

הגזע הרע – הגוף הפיזי הוא דמות הפגמים שלי מגלגול קודם – הנפשיים והמוסריים. גזע זה יראה כמו חיה, משום שאף גוף אנושי לא יוכל להכיל בתוכו ישות שהתדרדרה כל כך.

חוקי הגורל ניכרים במהלך חיים מגלגול אחד לשני. ועלינו להוסיף שלעתים זה קורה באותו גלגול חיים.

  1. בתפיסה רוחנית זו מעצב האדם ויוצר את עצמו בין מוות ללידה חדשה. הוא הופך להוויית-תמונה של מה שהוא עשה במהלך חייו הארציים. ומתוך הוויה זו, בחזרתו העוקבת לאדמה, הוא יוצר את חייו הפיזיים. הרוחי הפועל ואורג בגורל יכול להתגשם בחיים הפיזיים, רק אם הסיבה המתאימה לו נסוגה לפני התגשמות זו לתוך עולם-הרוח. משום שכל מה שעולה בחיים שלנו דרך הגורל נובע מתוך הרוחני, הוא אף פעם לא מתעצב מתוך הרצף (sequence) של תופעה פיזית.

כל מה שעולה בחיים שלנו נובע מהרוחני, הוא אף פעם לא מתעצב מהפיזי. הקרמה אינה מיידית, היא מחייבת עיבוד בעולמות הרוח.

הקורונה לא נובעת מהווירוסים. התכנון של הקורונה קרה בעולם הרוח הרבה לפני שהווירוס הופיע על-פני האדמה. הקורונה היא קרמה עולמית. היא לא התרחשה בגלל אכילה של העטלפים. מי שאכל את העטלפים אפשר לקרמה העולמית הזו להתרחש. הקורונה תוכננה זמן רב לפני שהיא הופיעה בעולם הזה.

אימגינציה – תמונה רוחנית סימבולית.

אינספירציה – פרשנות רוחנית

אינטואיציה – ידע עמוקה של הדבר – היות הדבר עצמו.

הפרד"ס:

פשט – תודעה היומיום הרגילה, הנתפסת ע"י החושים.

רמז – האימגינציה. תמונה סימבולית של הפשט.

הדרש – האינספירציה – הבנת האימגינציה בתודעה גבוהה.

הסוד – האינטואיציה – הכרת מהות הדבר.

תרגיל לחקירה ביוגרפית – "הקורונה המשפחתית שלי" – 4 רמות התודעה על בן משפחה:

בחרו בן / בת משפחה אחד והתבוננו מה המחווה המרכזית – התנהגות / תגובה / עיסוק, שעולים אצלו במפגש עם הקורונה? נסו להעלות אימגינציה – תמונה רוחנית של המחווה הזו ולאחר מכן דרך מדיטציה להגיע לאינספרציה, לפירוש של התמונה ולאינטואיציה – מי היא הישות הזו שעולה מהמחווה? מה זה יכול ללמד אותנו עליה ועל המקום ממנו באה בחיים קודמים?

 דוגמא של מיועצת: בנה הנער שמתעסק בעיצוב גופו, אפילו בימים אלו. האימגינציה – פסל יווני. האינספירציה – השאיפה לשלמות, לאיזון, במיידי, בכל מצב. צורך הנפש של הישות לשלמות. זה תמיד צורך רוחני אפילו אם זה בא לידי ביטוי בעיסוק בגוף. האינטואיציה – מי זו הישות הזו מגלגול קודם? הפרפקציוניסטית, ששואפת לשלמות ללא פשרות. במידה ונגיע לאינטואיציה היא תעלה בפנינו את דמות האדם האמיתי של מי שמופיע בפנינו היום.

אנחנו עושים את התרגיל מתוך טוהר המידות – הרשות שלי להיכנס לנפש של האחר צריכה להיות מתוך כוונה להכיר את האחר, לעזור לו. לא מתוך תשוקה לידע עליו, לא מתוך חיטוט. מתוך כוונה להבנת האחר, להתקרב אליו.

print