תלמידי ובוגרי בית הספר מספרים

 

"איך מספרים 3 שנים? איך מציירים לכדי תמונה את יעל שנכנסה לשיעור ביום הלימודים הראשון עם יעל של היום? איך תופרים יחד מילים ורגעים, רגשות ותובנות? מהו חוט השני המיוחד המלווה את הקשר שנרקם ביננו ב-3 השנים הללו? מהו חוט השני שימשיך וילווה את דרכינו המשותפת?

כאשר אני מנסה לתאר אותו עולות בי מילים רבות – עולה האמת, הכנות, האינטימיות, האומץ, הכאב, המפגש עם הרוע, מות והתהווה, ייאוש ותקווה – את כל המילים הללו אוספת אל תוכה מילה אחת – אהבה."

(יעל)

"המפגש המיוחד בעיני בקהילה שלנו הוא מפגש הדדי ושיוויוני בין אנשים שמגיעים ממקומות שונים. בכירים/ותיקים – כמוהם כ'צעירים' ומתחילים. כולם יחד מתאחדים ומאחדים כוחות רצון, מתוך כמיהה משותפת ללמידה ולהתקרבות לנשגב. בהכרת תודה עמוקה לצוות בית הספר שמוביל אותנו בהתמדה ובאהבה, מספק לנו עושר רוחני לצד אהבה והכלה."

(ענבל)

"ככל שבגרתי התחילה להתעורר בקרבי השאלה – מי אני באמת? מול היופי והשלמות החיצונית עלתה חוויה של ריקנות פנימית. חוויה זו היא שהביאה אותי לחפש אחר מענה עמוק יותר לשאלותי ובסופו של דבר, בגיל 40, להגיע ליעוץ הביוגרפי. ביעוץ הביוגרפי מצאתי את המענה שחיפשתי במשך תקופה ארוכה כל כך. פגשתי שפה שלא ידעתי שאני מכירה, אך כל צליל בה, כל מילה, כל משפט היו מוכרים והדהדו בתוכי ממעמקים. החיפוש הסתיים, אך הדרך רק התחילה…"

(זהר)

"כשהגעתי לעולם הייעוץ הביוגרפי, כבר הייתי רוויית לימודי נפש, סדנאות התפתחות ולימודים בשלל נושאים נפשיים / רוחניים. חשבתי שראיתי, ניסיתי, חוויתי, למדתי, לימדתי ו…אני יודעת.

גיליתי שמעבר לדברים שידעתי מסתתרים להם חיי הרוח שצופנים בחובם סודות אודותיי, אודות החיים והעולם.

התחלתי לחקור את עצמי ולחשוף עוד ועוד מסיכות, חלקי אישיות זמניים וחולפים, היבטים פחות יפים וטובים שלי והבנתי שרק האומץ הזה יאפשר לי לעשות קפיצה, שלא דומה לאף אחת מהקפיצות עד כה.

עברתי ואני עוברת מסע קשה ומבורך: משהו בהבנת הזמני והחולף אל מול הנצחי התחדד. המרתי את החשיבה המתה בחשיבה חיה. עיניי פקוחות, אני ערנית לקולות העבר והעתיד, אני מסכימה לפגוש את אי-מוסריותי ולהתחייב לאמת! אני מחויבת לשליחותי כבעלת ייעוד רוחני בעולם."

(עופרה)

אורנה

את מיילדת, מחלצת קו מדויק מחוט שנשכח אי שם, ההופך לאמת צרופה ושורפת, בזרועותייך. הרצון שלי פגש את האמונה שלך, המאבק שלך לדעת סחף אותי , היכולת שלך לאחוז בי ולא לפחד ממה שמפחיד אותי נתנה לי כוח ואומץ. אורנה, את שופכת אור, חסרת פשרות ואנושית כל כך, חשופה לגמרי בהיותך מפלסת דרך, נכונה ללמוד, לטעות, להתנסות. זהו תהליך שאי אפשר לסכם אותו, במידה רבה הוא תעלומה מבחינתי.  איך הבאת אותנו למקום הזה?  אנו אוחזים במשהו גדול שיכול להשפיע אור על חיינו ואולי גם על חיי אחרים ולמרות שהדרך עוד כל כך ארוכה, יש לי כבר במה לאחוז….ולקו המדוייק יש פנים והפנים הם פני, עיני הילדה שלי מביטות בי אני בהן ואת מביטה בנו מרחוק….אורנה , מרגישה קשורה מאד אלייך ודרכך לעולם שפתחת בפני, מאחלת לך בריאות, למידה, התפתחות, שלמות פנימית, כוחות לכל אלה ושתחווי עוד ועוד את הרצון ללמד ולייעץ, כי על העץ שלך מבשילים עוד פרות רבים. תודה וכל טוב, אוהבת מאד

(איילת)

אורנה יקרה

האמת שקצת מוזר לשבת כאן ולכתוב מילות סיכום, והרי זו רק התחלה… והאמת היא שמילים לא ממש יבטאו את מה שאני מרגישה, את התחושה העמוקה שאני בבית, במקום הנכון… אחרי שנים של חיפושים, תהיות, ואין סוף שאלות – האמת ברורה לי יותר מתמיד – העבודה השליחות, המשימה וההכרה בכך שזה הדבר הנכון… כאילו כל הקצוות של מה שנאסף לאורך השנים, כל המסרים הפנימיים – מילדות, התובנות, הידיעות העמוקות, האינטואיציה, וההדרכה הפנימית, הכל עומד מולי – ומדבר אלי מבחוץ. ואני מכירה את הקול הזה… ואני לא מדברת רק על המפגש עם שטיינר והאנתרופוסופיה, אלא על המפגש איתך – מורתי, וכל כך מוכר…אני רוצה להודות לך על הדיוק, החכמה, היושר הפנימי, חוסר הפשרה וחוסר הויתור, על כל אחד ואחת מאתנו, על האמת הצורבת והמאלפת שהטביעה בי את חותמה, על ההשראה, הלימוד, ההכשרה ועל האנושיות. האנושיות שלך היא זו שגרמה לי בסופו של דבר להרגיש בידים בטוחות – וכן להתמסר. אני מרגישה בת מזל על כך שאני זוכה להיות חלק מהעבודה הזו, בגלגול הזה, זה כל כך לא מובן מאליו. אני מאחלת לך דורות רבים של תלמידים, שיעבירו את העבודה החשובה הזו הלאה. באהבה גדולה.

(ליטל)

נזדמנה לי הזכות המיוחדת להימנות על קבוצה שהנושא שלה הוא ביוגרפיה, בהנחייתה של אורנה בן-דור.

ואני שמחה לשבח את אורנה בכמה היבטים:

  1. אורנה היא מורה – במובן של הענקת ידע מאוצר הידע הבלתי נדלה שלה ובאופן מעמיק, יסודי ורחב.
  2. הקורס שמלווה בניתוח אירועים אישיים מועבר בצורה אחראית, אובייקטיבית, צנועה, בלתי שיפוטית ומעוררת השראה, מתוך הבנה מעמיקה של החומר והאדם – כראוי למי שעוסק גם בייעוץ ביוגרפיה.
  3. ישנו דו שיח פורה עם אורנה במהלך השיעור ומחוצה לו, וחיפוש מתמיד מצידה להרחבה ושינוי בהתייחס לדינמיקה של הקבוצה וצרכיה.

תודה על הכל

(ורדינה)

פרויקט סיום מסלול הכשרת מטפלים ביוגרפיים – 'תעודה לעצמי'. לצפייה לחצו כאן